Pages

Friday, September 23, 2011

Pemain Brazil sarung jersi Perak








SEORANG pemain Brazil bakal menyarung jersi pasukan Perak bagi mengharungi kempen Liga Super musim depan.

Pengurus Pasukan Perak, Khairul Azwan Harun berkata, pemain dari negara Amerika Selatan itu dan dengan seorang lagi dari Indonesia sudah diintai dan usaha memikat sedang dijalankan

Beliau berkata, keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) membenarkan pemain import bermain musim depan akan menjadikan saingan Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia lebih mencabar dan Perak terpaksa membuat persediaan awal.

Selain itu, tiga pemain berpengalaman iaitu dua bekas pemain kebangsaan, Safiq Rahim dan Abdul Hadi Yahya serta tulang belakang pasukan Harimau Muda A, Mohd. Fadhli Mohd. Shas juga sedang dalam proses untuk menyertai pasukan itu.

"Kita tidak boleh berlengah dan akan memulakan proses mengambil tiga pemain ini," katanya di Ipoh semalam.

Perak juga telah mengenal pasti dua pemain lain dan akan menghubungi majikan mereka bagi membuat tawaran.

Khairul Azwan berkata, Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) perlu bertindak cepat kerana ada di kalangan pemain ini akan tamat kontrak dengan pasukan masing-masing pada hujung tahun ini dan dikhuatiri terlepas ke tangan pasukan lain.

Beliau menegaskan PAFA telah memutuskan untuk mengekalkan ketua jurulatih, Norizan Bakar bagi menerajui pasukan itu untuk musim depan selepas berpuas hati dengan pencapaian Perak yang menduduki tangga keenam Liga Super kali ini.

- Bernama

Sumber berita KosmoOnline & Gambar www.google.coM

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...