Pages

Friday, January 14, 2011

AJK BAM pulak Ugut tarik Diri - Isu Misbun

AJK beri kata dua
Oleh Mohd Hilmie Hussin
Info : Hmetro OnlineGIGIH...gelagat Chong Wei dan Seu Bock (kanan) ketika sesi latihan di Stadium Juara, kelmarin.

BEBERAPA ahli jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) mungkin meletak jawatan dalam jawatankuasa itu jika persatuan menerima semula Datuk Misbun Sidek dan mengikut syarat ditetapkan jurulatih itu.

Setiausaha Persatuan Badminton Pulau Pinang (PBPP), Tony Tan Gim Hin yang turut menganggotai jawatankuasa itu berkata beliau akan meletak jawatan jika BAM memutuskan untuk merombak semula struktur program yang sudah dibentuk atas persetujuan semua, termasuk jurulatih.
Beliau berkata, Presiden BAM, Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh, ahli Majlis dan Exco sudah meluluskan struktur baru itu dan tidak sepatutnya diubah semata-mata kerana rasa tidak puas hati seseorang.

“Sejak bila individu lebih berkuasa daripada majoriti,” kata Tony ketika dihubungi di Pulau Pinang, semalam.
Tony berkata, keputusan meletakkan anaknya, Misbun Ramdan di bawah jurulatih pelapis Hendrawan yang dipersetujui bersama dalam mesyuarat jawatankuasa itu disifatkan sebagai punca utama isu peletakan jawatan Misbun.
“Struktur baru sudah dipersetujui majoriti ahli jawatankuasa. Presiden dan ahli Majlis juga sudah meluluskannya. Jadi tidak patut berlaku perubahan kerana permintaan segelintir pihak. Saya sedia meletak jawatan sebagai ahli jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan jika presiden bersetuju mengikut syarat Misbun.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...