Pages

Wednesday, November 10, 2010

CERITA MENARIK.....

CERITA MENARIK.....

Cerita 1
Dalam hujan lebat, malam gelap gulita, jalan tidak berapa nampak,
aku cari jalan mudah follow kereta depan, tiba-tiba kereta itu
emergency brake, aku sondol belakang keretanya. Aku turun dalam
hujan lebat dan marah pemandu itu kerana berhenti mengejut, tapi
dia nampak kehairanan kerana aku marah dia dalam garaj kereta
rumahnya.

Cerita
Dua ekor anjing telah terperangkap di sebuah pulau dan ingin
berenang menuju ke seberang. Untuk sampai ke seberang ia memerlukan
stamina yang cukup. Anjing A pun training habis-habisan, anjing B
relaks je. Tiba masanya kedua-duanya pun menyeberang dan anjing B
sampai awal daripada A, malahan sempat makan lagi. Anjing A tak
puas hati, tapi anjing B kata,"Ala... releks le, aku ni kan anjing
laut."


Cerita
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam
tong berwarna merah."Atok buat apa tu?" "Atok bagi surat kat kawan
atok, cu!"jawap atoknya. Cucunya bertanya lagi,"Apa bangang sangat
kawan atok duduk dalam tong merah tu?"

Cerita 4
Seorang makcik nak beli tembikai merah, penjual menjamin tembikai
yang dijualnya berwarna merah, tetapi bila tembikai tersebut berada
di tangan makcik, tiba-tiba ianya terlepas, jatuh dan berwarna
sedikit keputihan, takut di panggil penipu, si penjual pun
berkata,"Eh! Tadi merah, pasal jatuhla, dia takut terus jadi pucat
dan putih."
Makcik tu pun baling tembikai tu kat muka si penjual tu.


Cerita
Sebuah helikopter yang membawa seorang juruterbang berserta 2 orang
kenamaan telah jatuh terhempas. Juruterbang itu terselamat tetapi
alfatihah buat 2 orang kenamaan itu. Apabila sedar dari koma,
juruterbang itu telah disoalsiasat oleh pihak polis,"Cuba awak
ceritakan apa yang telah terjadi untuk memudahkan siasatan kami."
"Mmmmm... entahlah tapi pada ketinggian 30,000 meter tiba-tiba saya
terasa sejuk sangat. Jadi saya telah matikan kipas Helikopter tu...."

Cerita
ketika saya baru masuk ke lift, sorang wanita masuk dan menekan
butang '2' dan kemudian butang '4', manakala saya lak menekan
butang '18' untuk ke tingkat 18. lift pun naik la dan berhenti di
tingkat '2', tp wanita tue tak keluar. kemudian lift berhenti pulak
di tingkat '4', tp wanita tue pun tak keluar juga dan lift pun mula
naik. maka bertanyalah saya pd wanita tue, "akak(sbb nampak cam tua
dr saya) dah terlepas tingkat yg akak nak naik.." "ooo.. saya nak
ke tingkat 24", jawabnya selamba.."tp td akak tekan butang '2' dan
'4'" tanya saya lagi tak puas ati.. "astaga!!! nilah akibatnya kalu
terlalu lama bekerja dgn kalkulator"sambil menggaru kepala...

Cerita 7
Seorang eksekutif muda dengan penuh semangat bercerita pada
temannya tentang kehebatan komputer yang baru dimilikinya.
"Bayangkan ! komputer saya ini setiap hari mampu menyelesaikan
setengah dari pekerjaan saya". "Lho ... kenapa kamu tidak membeli
dua komputer" sahut temannya.

Cerita
Jake sedang berbaring di tempat tidur kerana uzur.. hanya tunggu
masa hilang nyawa. Isterinya, Susan berada di sampingnya. Susan
memegang tangan yang lemah dan tangisan air mata keluar dari
matanya. Ketika Susan berdoa, ia memandang isterinya dan bibir yang
pucat mulai berkata secara perlahan. "Susan, isteriku," ia
berbisik. "Suamiku, jangan berbicara, berehatlah." "Susan, saya
harus mengakui sesuatu," ia berkata dengan lemah. "Tidak ada yang
perlu di akui," jawab Susan dengan bersedih. "Semuanya baik-baik
saja, tidurlah," kata isterinya sambil menangis. "Tidak saya ingin
mati dengan damai. Susan, saya telah berlaku curang dengan kakakmu,
teman baikmu, dan ibumu." "Saya tahu... ," jawabnya. "Kerana itulah
saya meracuni kamu... "

Cerita 9
pada suatu ari, ada sorang anak dimarahi bapanya kerna tak lulus
exam.. dalam report kad semuanya merah² belaka.. jd, bapanya
membanding²kan anaknya dengan anak jirannya yang cerdik dan
pandai... bapa : "kamu tak penah belajar ke? lihat anak jiran
sebelah, report card dia tak de pun merah². dia anak yg cerdik..
tak macam kamu, malas betull.. " kerana kesal dibanding² si anak
menjawab: "yelaaaa bapa... anak jiran sebelah kan bapanya cerdik....." bapa : ??

Cerita 10
Dua orang sahabat baik pergi ke sebuah kedai makanan segera untuk
memesan minuman ringan. setelah pesanan sampai, mereka masing²
keluarkan roti sandwich dan mula untuk makan. pemilik kedai yg dari
tadi asyik memerhatikan tingkah laku mereka terus menuju ke arah
mereka dan seraya berkata, "Maaf en, anda tidak dibenarkan memakan
sandwich Anda sendiri di sini!".. maka dua org sahabat itu
perpandangan, sesama mengangkat bahu dan mula menukar sandwich
memasing...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...